Legile lui Murphy – programare

Legile lui Murphy – programare

22.02.2012 1:24 0 comentarii

Legile programarii calculatoarelor

* Sa gresesti este uman, dar ca sa zapacesti de tot lucrurile ai nevoie de un calculator.
* Un program de calcul face ceea ce ii ceri, nu ceea ce ai vrea tu sa-ti faca.
* Daca felul in care programatorii isi scriu programele ar fi imitat de constructori, prima ciocanitoare care ar trece ar distruge civilizatia.
* Valoarea unui program este direct proportionala cu greutatea hartiei pe care se scot rezultatele lui. * Complexitatea unui program va creste pina va depasi capacitatea de intelegere a operatorului care trebuie sa lucreze cu el.
* Descoperirea unei erori intr-un program de calcul se face abia dupa ce programul a fost folosit citeva luni de zile.
* Orice program de calcul ajuns in faza de exploatare este depasit.
* Orice program de calcul costa mai mult si necesita mai mult timp decat s-a considerat initial.
* Daca un program este util, va trebui schimbat. Daca nu mai este util va trebui sa fie justificat.
* Orice program se va extinde pentru a ocupa intreaga memorie disponibila a calculatorului.
* Daca pentru introducerea corecta a datelor in calculator s-au prevazut o serie de teste, se va gasi un idiot ingenios care va descoperi o metoda de a introduce si date gresite.
* Daca ai gasit doua erori intr-un program, caut-o si pe a treia.
* Calculatoarele pot gresi, dar oamenii gresesc si mai mult.
* Dupa ce eroarea gasita a fost corectata, se va constata ca de fapt nu a fost nici o eroare.
* Orice sistem care depinde de fiabilitatea umana este nefiabil.
* Erorile nedetectabile se prezinta intr-o infinitate de forme, pe cand cele detectabile sunt prin definitie in numar finit.

Postari asemanatoare:

Daca ti-a placut, lasa-ne un comentariu:


Trackbacks